Formålet med at rapportere er:
- At forbedre sikkerheden.
- At forbedre arbejdsmiljøet.
- For at hæve kvaliteten.
- At minimere miljøhændelser.
Alle ansatte
- Skal rapportere uønskede hændelser, farlige forhold og miljøhændelser til nærmeste leder.
- Skal rapportere hvis der er behov for ændringer eller hvis der er afvigelser af kvalitetsmæssig karakter.
- Opfordres til at indgive positive tilbagemeldinger fra kunder eller andre eksterne.
- Har krav på tilbagemelding om rapport hurtigst muligt og inden 30 dage.
- Har krav på tilbagemelding når sagen lukkes og om det har medført tiltag.
Information
- Leder og HMS-afdelingen bliver sagsbehandler ved modtagelse af rapport.
- Efter sagens alvorlighed kan andre blive inddraget i sagsbehandlingen
- Frist for sagsbehandling er som udgangspunkt 30 dage
Skema til indrapportering
QM365
For enkel rapportering av en uønsket hendelse på telefon så benyttes appen QM365 fra 4human. Last den ned her så har du den alltid klar til bruk.
SIMPLI BETTER
For rapportering og oppfølging av uønsket hendelser på PC benyttes SIMPLI BETTER.